Advies personeel en arbeidsovereenkomsten - Administratiekantoor Van Bavel

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Personeel in dienst nemen?
De term eenmanszaak is misschien wat misleidend, het betekent namelijk niet dat er maar één persoon in het bedrijf mag werken. De term “één man” geeft aan dat het bedrijf financieel en juridisch door één persoon wordt geleid. De eigenaar mag daarnaast gewoon personeel hebben bij zijn eenmanszaak. Er zijn een aantal verplichtingen bij het aannemen van personeel, zo moet er een arbeidsovereenkomst aangegaan worden en het personeel moet worden aangemeld bij instanties als de belastingdienst.

Een Arbeidsovereenkomst.
Met het personeel moet een arbeidsovereenkomst worden aangegaan. Indien er een CAO (van de bedrijfstak) is, staat hierin of het wettelijk verplicht is dat deze op schrift moet staan. De proeftijd, concurrentiebeding en een contract voor een bepaalde tijd moeten in ieder geval verplicht op schrift worden gezet en ondertekend worden door beide partijen. In de arbeidsovereenkomst staan zaken beschreven als: de omschrijving van de functie, de lengte van het dienstverband, de arbeidstijden, de vorm van het dienstverband (vast of tijdelijk), het salaris, regels rond ziekteverzuim, vakantiedagen en een eventuele pensioensregeling.

Verplichtingen.
Bij het aannemen van personeel komen een aantal verplichtingen kijken, zo moet personeel worden aangemeld bij de de belastingdienst, de zogenaamde “Eerstedagsmelding”. Voor aanvang van het dienstverband moet personeel worden aangemeld bij de belastingdienst. Ook als een personeelslid ziek wordt dat zitten daar consequenties aan vast.

Salaris.
Verder moet het personeel natuurlijk beloond worden, er moet minimaal het minimumloon betaald worden. Indien aanwezig staat deze beschreven in de CAO, zo niet dan geldt het algemene minimumloon. Verder kun je als werkgever het personeel een pensioensregeling aanbieden.

Loonheffing.
Er moet loonheffing betaald worden aan de belastingdienst over het salaris van het personeel. Dit bestaat uit de volgende drie onderdelen:
  • Premies werknemersverzekeringen (WW en WAO/WIA en Zw);
  • Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet;
  • Loonbelasting/premie volksverzekeringen.

Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat het bovenstaande overweldigend kan zijn. Je wilt graag met je werk bezig zijn en samen met je personeel het werk zo goed mogelijk uitvoeren.

Administratiekantoor Van Bavel kan je die ondersteuning bieden waardoor je inderdaad onbezorgd je werk kunt uitvoeren en met ondernemen bezig kunt zijn.

Dit kunnen wij je uit handen nemen:
  • Salarisadministratie (loonstroken, aangifte loonheffingen, boeking salarisadministratie enz,.);
  • Het opstellen van arbeidsovereenkomsten;
  • Aanmelden bij de Belastingdienst;
  • Aanvraag loonheffingnummer;
  • Adviezen over personeel en alle aanverwante zaken.

Wat zijn de kosten om alles met betrekking tot je personeel uit te besteden? klik hier

Wil je personeel in dienst nemen en je weet niet waar je moet beginnen?
Heb je al personeel in dienst, je wilt de administratie e.a. zaken daarvan uit besteden?
Wil je gewoon wat advies?

Zou je met ons in contact willen komen? 

Wij zijn telefonisch bereikbaar op:  010 - 236 72 61 | 06 - 57 66 36 84.
Of klik hier voor het contactformulier.

Het eerste oriënterende gesprek is geheel vrijblijvend en verplicht je tot niets.
Wij geven de voorkeur naar je toe te komen zodat je alles bij de hand hebt.

Het kantoor is geopend:
  • Van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 18:00 uur;
  • Op zaterdag van 11:00 tot 14:00 uur;
  • Op zondag gesloten.
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu